Liquidminds og Content CPH er to bureauer med en lidt forskellig tilgang til markedet, Men de er lige store, og begge forbedrede deres indtjening markant i seneste regnskabsår.
Content Cph har specialiseret sig i earned media, og det har været så god en ide, at overskuddet er blevet firedoblet. Det er sket på baggrund af en voksende bruttoavance med det samme medarbejdertal og stabile lønninger.
Liquidminds er et mere traditionelt reklamebureau, og her strammede man virkelig ballerne i 2011 efter et mildt sagt katastrofalt 2010 med et underskud på næsten 2 mio. kr. ud af en bruttoavance på 6 mio.
Bruttoavancen er sat lidt i vejret – men det er sket med markant færre personaleomkostninger og medarbejdere, og på den måde er det store underskud vendt til et solidt overskud. Overskudgraden på 16,3 er endda yderst fornuftig i branchesammenhæng.
2010 gik så dårligt på grund af en dyr digital satsning og en strid med en udlejer i forbindelse med en flytning.
“I det forgangne år har vi haft en stabil vækst på vores kundeportefølje, og har haft fokus på reorganisering og er gået tilbage til vores grundlæggende koncept, om at styre kundernes strategiske dagsorden og source ressourcerne efter behov. Også de digitale. Og interessant nok er selv de digitale projekter blevet bedre og mere rentable,” siger adm. dir. Vibeke Nannerup.
Bureauet er begyndt at ansætte igen, og desueen er Rune Hørslev kommet til som bureauchef.
Nøgletal for Content Cph
- Bruttoavance 5,8 mio. kr. +18,4 pct.
- Bruttoavance pr.medarbejder 828.571 kr. +18,4 pct.
- Lønandel 64,6 (76,2)
- Resultat af primær drift +0,921 mio. kr. +387,3 pct.
Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz
Nøgletal for Liquidminds
- Bruttoavance 6,5 mio. kr. +8,3 pct.
- Bruttoavance pr.medarbejder 928.571 kr. +85,7 pct.
- Lønandel 56,1 (92,6)
- Resultat af primær drift +1,06 mio. kr. (-1,936 mio. året før).
Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz