To små bureauer med store kunder fusionerer

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Hans Theisen og Jan Wagner har i nogle år arbejdet sammen – men under to forskellige bureaunavne. Nu har de fundet ud af, at det giver mere mening at slå dem sammen.

Mediaworks og Monstro hører ikke til blandt de store på bureaumarkedet – til gengæld kan de prale af projekter for nogle af Danmarks største virksomheder som f.eks. Dong, TDC og Carlsberg.

Nu bliver de to bureauer så til et – under navnet Territory. Et bureau der skal fungere som et netværksbaseret bureau.

“Det er rigtigt, at vores bureauer ikke syner af meget, hvis man kigger på regnskaberne for 2012. Men dels er aktiviteten steget meget i 2013 – og dels så er vores model at arbejde netværksbaseret. Vi er en lille fast gruppe, som så trækker free-lancere ind projekt for projekt, og denne aktivitet kan man ikke aflæse i regnskabet,” siger Hans Theisen, der repræsenterer Mediaworks.

Jan Wagner står for Monstro, og de to kender faktisk hinanden rigtig godt allerede, idet de ejer en lille del af hinandens bureauer og længe har haft et arbejdsfællesskab.

“Vi troede, at der var behov for at opretholde to forskellige profiler, så kunderne ikke skulle forholde sig til et bureau, der både kunne arbejde på et projekt for DI og en musikvideo med Rasmus Klump. Men det har vist, sig, at kunderne tværtimod oplever dette positivt,” siger Hans Theisen.

Den faste stab udgør en mere ud over han selv og Jan Wagner. Hertil kommer så både studentermedhjælpere, praktikanter – og så free-lancere.

Navnet sigter til, at bureauets tankegang handler om at søge territorier

“I Territory arbejder vi bredt, når opgaven kræver det, men vi ved også, at styrken i mange tilfælde ligger i at udvælge et territorium,man som brand kan tage ejerskab af og dominere. Det åbner mulighed for, også med et begrænset budget, at få tættere og oftere dialog med målgruppen,”siger Jan Wagner.