Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

CO3 er jysk og dobbelt så stor som københavnske Loft37. Men de er lige gode til at tjene penge.

Bureauer bør have en overskudsgrad på 20, lyder den generelle vurdering. Der er bare ikke ret mange, der evner at komme op på det niveau.

Det gør to webbureauer dog: et mellemstort jysk og mindre københavnsk.

Det mellemstore jyske er CO3, der indgår i Ib Holding, som også omfatter reklamebureauet Ib & Co.

Men mens reklamebureauet i seneste regnskabsår kom ud med et solidt underskud, kunne CO3 prale med et stærkt regnskab med både voksende aktivitet og en overskudsgrad på 19,7

Den kan Loft37 dog slå. Bureauet er under det halve af CO3, og seneste regnskabsår bød på tilbagegang – men overskudsgraden blev holdt på et højt niveau. Hele 22,2 lød den på.

“Vores Advisory Board med bl.a. Martin Thorborg var meget hurtige til at fortælle os, at vi skulle skære omkostningerne til. vi var lidt skeptiske, men gjorde som de foreslog, og det viste sig, at de havde ret. Derfor har vi kunnet opretholde en høj indtjening, da krisen meldte sig,” fortæller den ene af Loft37s tre partnere, Peter Leif Hansen.

Trimningen af omkostningerne indebar, at bureauet gik fra 6 til 5 medarbejdere. Men nu er man tilbage på 6 igen.

“Vi har vundet kunder og er tilbage på sporet igen,” siger Peter Leif Hansen.

Nøgletal for Loft37

  • Bruttoavance 5,2 mio. kr. -11,9 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 1,04 mio. kr. +5,8 pct.
  • Lønandel 57,8 (60,1)
  • Resultat af primær drift +1,158 mio. kr. +0,3 pct.

    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz

Nøgletal for CO3 web agency

  • Bruttoavance 11,2 mio. kr. +9,8 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 800.000 mio. kr. +2,0 pct.
  • Lønandel 57,1 (55,9)
  • Resultat af primær drift +2,206 mio. kr. +0,2 pct.

    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club