Top 10: Lego topper i omdømme

Sine Patulski,
redaktionsassistent

Hvilke brands vil danskerne helst arbejde for? Og hvor stolte eller flove er danskerne over at arbejde for et bestemt varemærke? Det giver en ny undersøgelse, foretaget af YouGov BrandIndex, nu svaret på.

Lego er efterhånden fast inventar i YouGovs top 10-lister, og listen over, hvilke brands danskerne allerhelst vil arbejde for, er ikke nogen undtagelse. Lego hopper nemlig ind på en solid førsteplads med en score på 50.4.

Legos score er langt over andenpladsen, der er gået til Mercedes-Benz med en score på 36.6.

På den øvrige omdømmeliste er bilbranchen generelt godt repræsenteret. Udover Mercedes-Benz finder man nemlig også Audi på en fjerdeplads med 34.4 i score, BMW på en femteplads med 31.1 og Tesla på en sjetteplads med 30.5 i score.

På en tredjeplads har vi Bang og Olufsen, der ligger lige efter Mercedes-Benz, med en score på 35.2.

De sidste fire brands på top 10-listen inkluderer Det Kongelige Teater, Københavns Lufthavne, SAS og på en tiendeplads: chokolademærket Anthon Berg.

Højdespringere i omdømme

Rejsekort har haft en hård begyndelse, men i år kan de glæde sig over at ligge på en førsteplads som årets omdømme-højdespringer. Rejsekort har forbedret deres score med 5.3 point fra d. 1. maj sidste år til d. 30. april i år. De er altså gået fra -9,7 til -4.4 i score.