Af Peter Engholm 25@mail.dk

Landets næststørste turistdestination har efter en bureaukonkurrence sagt farvel til sit bureau gennem 19 år og valgt ny samarbejdspartner.

Lange relationer er en sjældenhed i danske bureaubranche, og med Toppen af Danmarks bureaukonkurrence blev der én færre af slagsen.

Toppen af Danmark, der omfatter 11 nordjyske destinationer inkl. Læsø, har efter en konkurrence med tre deltagere valgt Par No 1 som ny samarbejdspartner. Det betyder samtidig et farvel til samarbejdspartneren gennem 19 år, Corbiz – det tidligere Dafolo Marketing.

Turismepolitikken for destinationerne er baseret på en tredelt vision:

At konsolidere positionen som Danmarks førende destination for kystferie, at skabe vækst i den enkelte turistvirksomhed og i samfundet generelt og at udvikle turismen baseret på miljømæssig, sociokulturel og økonomisk bæredygtighed.

Det lyder flot, men i mere jordnære – kald det bare jyske – termer går opgaven bl.a. ud på at udvide sæsonen.

“Vi skal arbejde på trække så mange turister til som muligt, og det gøres bl.a. ved at gøre sæsonen længere. Altså udbygge Toppen af Danmarks profil som helårsdestination. Flagskibet er deres hovedkatalog – et opslagsværk, der udkommer i begyndelsen af året. Samtidig fik vi at vide, at vores onlinekompetencer var hovedgrunden til, at vi blev valgt som det nye bureau. Det er den vej, udviklingen går, og når man f.eks. planlægger en weekendtur i efteråret, så henter man typisk inspirationen på nettet, og ikke ved at bestille en række kataloger,” siger Mette Danmark, bureauchef for Par No 1 i Aalborg.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club