Af Peter Engholm 25@mail.dk

Bureauet opfordrede offentligt bilkoncernen til at stoppe reklamerne, indtil problemet er løst. Tre uger efter er Toyota ude med en kampagne – fra Saatchi.

Det har givet Toyota mere end blot ridser i lakken at måtte tilbagekalde over otte mio. biler på verdensplan takket være en træg speeder.

Bedre blev det ikke, da formanden for Toyotas bureau, Saatchi & Saatchi, offentligt luftede sin holdning om at holde igen med reklamer, indtil de mange tilbagekaldte biler var ordnet – og problemet løst.

Dét råd agtede Toyota sådan set ikke at rette sig efter. Man ville fortsat benytte bl.a. markedsføringskanaler til at genvinde forbrugernes tillid til brandet.

Og nu beretter Brandrepublic så, at Toyota har lanceret en stor britisk print kampagne, signeret Saatchi & Saatchi. Annoncen, der bringes over et opslag, viser en Toyota-forhandler, hvor bilkøbere-in-spe ser på modellerne Auris, Avensis, Prius, Yaris og iQ.

Briterne har haft travlt, for under overskriften “Mere fokuseret på kvalitet end nogensinde” slår man fast, at oven på den seneste tilbagekaldelse er alle vores nye og brugte biler blevet kvalitets-tjekket og er klar til at køre”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club