Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk
Kinto Join skal lanceres gennem en guerilla marketing-kampagne. Kinto er på udkig efter en bureaupartner, der kan eksekvere og videreudvikle grundideen.

Et ny tjeneste, som Toyota står bag, vil tage kampen op med GoMore i Danmark. Lanceringen skal ske via guerilla-marketing, og man er på udkig efter en bureaupartner.

Toyota står bag en ny global samkørselstjeneste, Kinto Join, der allerede er lanceret i en række europæiske lande, og som senere på året bliver lanceret i Danmark, hvor man vil tage kampen op med GoMore og andre lignende tjenester. 

Til eksekvering af lanceringskampagnen er Kinto Danmark på udkig efter en bureaupartner. 

Man har allerede et potentielt udgangspunkt, nemlig en guerilla marketing-kampagne, udviklet af CBS-studerende. 

Konceptet blev for nylig fundet ved et såkaldt Brandathon på CBS – en pendant til techfolkets Hackathons, hvor der kodes eller løses problemer i en uafbrudt periode. Ved Brandathon løste 12 grupper internationale studerende brandcases for 6 virksomheder, heriblandt Kinto Danmark. 

De studerende tog udgangspunkt i selve ordet Kinto, der på japansk betyder sky. Ideen er at lave store sky-installationer i gadebilledet med QR-koder. 

”Den flyvende sky symboliserer, hvordan man nemt kan komme frem til sin destination ved hjælp af Kintos tjenester. Samtidig kan en sky være forurenet og grå på tungt trafikerede steder. Vi tager afsæt i de studerendes indsigt og er på udkig efter den rette bureaupartner til at videreudvikle, hvordan vi kan vise forvandlingen fra forurenede til luftige hvide skyer som følge af færre biler og mere samkørsel gennem kæmpe guerilla-installationer i gadebilledet. Det tror vi kan vække danskernes opmærksomhed og nysgerrighed,” siger Sanja Todorov, der er mobility manager hos Kinto Danmark.


Mock-up af ideen fra de studerende

Toyota vil med Kinto Join transformere sig fra at være bilproducent til en digitaliseret mobilitetsvirksomhed, siger Sanja Todorov:

”Fremtiden tilhører de virksomheder, som kan omstille deres forretning til at levere bæredygtige løsninger til den grønne omstilling. Her er omstilling til produktion af elbiler ikke nok. Vi må også levere løsninger, der reducerer antallet af biler på vejene.”

Kinto er en digital overbygning, der tilbyder mobilitetstjenester som delebiler og fleksibel udlejning under de to subbrands Kinto Share og Kinto Flex, der allerede er tilgængelige i Danmark. 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club