Udkørt klokken tre? Så nap en video fra John St.
Bureauet fra Toronto, Canada, tilbyder jævnligt lindring for den træthed, som især bureaufolk føler, når en trend bliver for massiv – det være sig nuttede katte, klik-fikseringen i viralfilm eller skabelonen, som alle – alle, si’r jeg til dig – casevideoer bliver lavet efter.
Den mest udtalte trend for tiden er prankvertising, og den giver John St. en cool behandling ved at introducere begrebet exfeariential.
Enhver medfølelse for de personer, som virkelighedens brands udsætter folk for i pranks, bliver her skubbet udover kanten.
“Frygt virker – det er den letteste måde at få opmærksomhed på,” forklarer ”Megan Towers, Exfearince Planner” i videoen, og tilføjer, at det seneste års 15 retssager skal ses i forhold til 15 pct. øget brand awareness.
”De fleste reklamer er dramatiske – vi vil gerne gøre dem traumatiske. Typisk er begivenheden iscenesat, men ikke hos os: Vi bruger ægte locations, rigtige personer, ja selv rigtige kriminelle. De fleste reklamer kan du ignorere – vores kan du ikke flygte fra,” siger ”Chris Hirsch, Creative Director” uden at blinke.