Tre bureauer bag stor Danica-satsning

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

En ny sundhedsportal bliver omdrejningspunkt i en ny stor satsning. Portalen har involveret tre bureauer, og skal være med til at kapre kunder.

PFA har med stor succes lanceret Pensionstallet – både som omdrejningspunkt i kundedialogen og i en stor kampagne.

Nu forbereder konkurrenten, Danica en stor satsning, hvor et digitalt produkt også udgør omdrejningspunktet.

Det drejer sig om en ny sundhedsportal, som skal medvirke til at forebygge sygdomme hos selskabets 600.000 kunder. Men selvfølgelig også hjælpe i jagten på nye kunder.

“Det her gør vi jo ikke for vores blå øjnes skyld. Jeg er helt sikker på, at det vil give en gevinst over tid. Også til os,” siger adm. dir. Peter Klitgård til Børsen.

Sundhedsportalen åbner d. 22. oktober og giver mulighed for et online sundhedstjek samt relevant rådgivning. Desuden vil virksomheder i 2014 kunne få rapporter om deres medarbejderes sundhed. Desuden vil Danica indføre døgnåbent og forbedre dækningen ved tab af erhvervsevne.

Satsningen har involveret tre bureauer. Danica har inden for den seneste tid annonceret to nye samarbejder – In2media er blevet den digitale strategiske partner, mens Magnetix er koblet på al dialog.

Og de er hurtig kommet i ilden, idet begge er involveret i projektet sammen med Danicas reklamebureau, Robert/Boisen & Likeminded.

Danica Sundhedstjek er udarbejdet i samarbejde med SundhedsDoktoren, mens In2media står bag design og arkitektur på portalen. Den skal selvfølgelig markedsføres. Det kommer til at ske med en kampagne, hvor Robert/Boisen er hovedarkitekten. Kampagnen omfatter annoncer i landsdækkende medier og online bannere. Disse to ting er udarbejdet af Robert/Boisen.

Hertil kommer en 1:1 dialog på online med egne kunder, som Magnetix har stået for.

Og det er en tilfreds marketingchef, der kigger tilbage på processen.

“Processen med bureau-samarbejdet har fungeret perfekt. De har alle kendt deres roller og ansvarsområder, og de har alle leveret et godt og sammenhængende produkt,” siger Mads Ravn, der er marketingchef i Danica.