Tre bureauer er tilbage i Arla-konkurrence

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Wieden + Kennedy er Arlas globale bureau – men koncernen skal have fundet et bureau til at videreføre den globale kampagne i Danmark

Arla har her i efteråret været gennem adskillige konkurrencer, og nu tilbagestår at få afgjort en enkelt. Det drejer sig om at finde det bureau, der skal hjælpe med at aktivere den Wieden + Kennedy skabte globale kampagne i Danmark.

Processen har stået på i et stykke tid med hjælp fra Hestbæk Consult, og nu er feltet indsnævret til tre bureauer:

  • Zupa Recommended
  • BBDO/TBWA
  • Ogilvy

Bureauerne kommer til at arbejde med Arla-brandet og mærkerne A38, Klovborg, Lærkevang og Laktosefri.

”Vi er på en rejse, hvor vi vil styrke Arla’s brand. En rejse, hvor vi opfrisker Arla’s position, gør den stærkere og mere forbrugerrelevant. Det vil i første omgang betyde at der er større overensstemmelse mellem brandets position og vores produkters faktiske emotionelle og fysiske nytte for forbrugerne, og i anden omgang, at vores stemme bliver større og med en mere ensartet klang,” siger Jakob Bernhard Knudsen, marketingdirektør for Arla i Danmark.

I alt seks bureauer har været med i konkurrencen, og Jakob Bernhard Knudsen karakteriserer det som en god oplevelse.

”Der tales en del om det kreative niveau i Danmark. Det vil jeg i første omgang ikke blande mig i, men synes det er relevant at påpege, at evnen til at kunne eksekvere loyalt og samtidig bidrage til nationalt unik kreativ adaptation samt resultatskabende aktivering og amplificering af en allerede udviklet kreativ platform, er et meget stort asset for en professionel annoncør. Det er der både position og stabilitet i – og dermed forretning. Det synes jeg denne proces har vist rigtigt gode bud på, at danske bureauer kan”, siger Jakob B. Knudsen.

Pitchprocessen forventes afsluttet medio december og resultaterne af det danske arbejde med Wieden+Kennedy platformen forventes i markedet i foråret 2014.