Blandingsprodukter i Danmark er en skandinavisk affære, hvor parterne varmer op til fornyet kamp: Til Kærgården-budgettet valgte Arla for nylig svenske Åkestam Holst (nu en del af bureau-alliancen NoA med bl.a. &Co). Og nu følger Dragsbæk, alt overvejende ejet af norske Orkla, op med en bureaukonkurrence for Bakkedal.
Bakkedal blev præsenteret for de danske forbrugere i 2002. Saatchi & Saatchi stod bag introduktionskampagnen, og siden har Lowe Friends været bureau på Bakkedal.
Derudover har Bakkedal kørt en film, skabt af Carsten Boye (Nerve) og Martin Nord (Big Picture), og nu lægges der igen op til et mere formelt bureau-samarbejde.
”Vi har haft langsigtede forhold til bureauer tidligere, og det sigter vi mod igen. Vi nærmer os slutningen på en bureaukonkurrence,” siger Lene Alkemade, der er marketingchef hos Dragsbæk i Thisted.
Finalebureauernes navne vil hun ikke ind på, men nøjes med at oplyse, at de i alt tre indbudte bureauer er blevet briefet, og at de alle har præsenteret deres oplæg. Lene Alkemade forventer, at Dragsbæk træffer en afgørelse i begyndelsen af marts.