Folketinget bevilligede sidste år 50 mio. kr., som gennem BedreBolig-projektet skal hjælpe danskerne med at energirenovere deres hjem.
Markedsføringen af projektet skal varetages af et konsortium bestående af Advance, Geelmuyden Kiese og IUM.
Indsatsen finder sted i 2014-15 og har en værdi af 15 mio. kr.
“BedreBolig hjælper danskerne til at lave de rigtige energirenoveringer, og det er et projekt, som jeg er glad for at deltage i. Udrulningen startede i ni kommuner i år, og den nationale udrulning starter i september, hvor alle danskerne skal lære BedreBolig-konceptet at kende. Det er et arbejde, jeg glæder mig til,” siger Jens Krog, CEO i Advance.
Alle partnerne i konsortiet har arbejdet for de tidligere, store energispare-initiativer Elsparefonden og Go’ Energi. I forhold til BedreBolig-konceptet varetages al kommunikation og kampagnearbejde af bureauerne i konsortiet. Desuden får Geelmuyden Kiese funktion af sekretariat og koordinator af aktiviteterne.
Også i Energistyrelsen ser projektleder Lars Korsholm frem til samarbejdet:
“Jeg ser frem til at arbejde sammen med konsortiet. Kommunikationen skal foregå til adskillige målgrupper og på mange platforme, og jeg er sikker på, at vi har valgt de rigtige til at løfte den opgave,” siger han.