Tre danske digitale priser i Berlin

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Firmaer, organisationer og bureauer blev belønnet ved Digital Communications Awards i Berlin.

En organisation, to firmaer og et bureau blev fredag aften belønnet, da de deltog i Digital Communications Award i Berlin, der hædrer ’outstanding achievement in PR and online communication’.

Cowi og Bysted løb med prisen for bedste europæiske webmagasin for medarbejderbladet Scope

”Vi er lykkelige for prisen. Men vi er især glade for, at det er lykkedes at udvikle et magasin, som på alle måder lever op til vores visioner og drømme, og som vores medarbejdere har taget så godt imod.” siger Cirkeline Buron, chefredaktør og head of section for Cowi’s Global Brand Marketing-afdeling, der producerer Scope.

I sin bedømmelse lagde juryen vægt på magasinets imponerende læsertal og besøgstider, på den høje kvalitet i videoer, billeder, grafikker og tekst – samt på, at det var lykkedes Cowi at skabe et webmagasin, som giver den samme absorberende læseoplevelse, man kender fra de bedste printmagasiner. (Se magasinet på scope.cowi.com)

Jyske Bank blev hædret for sin satsning på egen tv-kanal. Banken vandt for Best Online TV Channel. Det er anden gang siden 2011 at jyskebank.tv bliver kåret som Europas bedste i kategorien.

“Vi har omdannet vores kommunikationsafdeling til en tv-redaktion, hvorfra vi hver dag producerer journalistiske indslag, som er aktuelle og relevante for vores medarbejdere og for vores kunder og andre interesserede. Vi er med til at ændre mediebilledet, hvor brands bliver til medier. Det er en super spændende proces at være en del af,” siger Lasse Høgfeldt, afdelingsdirektør for Kommunikation i Jyske Bank.

Kræftens Bekæmpelse vandt inden for Mobile and Apps, mens Danish Crown og Komfo fik nomineringer uden dog at vinde.