Tre danske kampagner nomineret i destinationsbranding

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

To danske bureauer og et dansk produktionsbureau står bag tre kampagner, der kan vinde en pris i London næste måned.

De kampagner, der er bedst til at brande en destination vil blive hyldet i London den 9. november, når City Nation Brand Awards finder sted.

Her er tre kampagner med dansk islæt; to danske bureauer og et dansk produktionsselskab er involveret.

Den efterhånden meget kendte SheepView kampagne fra VisitFærøerne og Atlantic Airways er nomineret i to kategorier ud af fem: Best communications strategy og Best use of social media.

Bag kampagnen står Liquidminds med Rune Hørslev i spidsen, som efterfølgende har taget kunden med til Mensch – samt det færøske bureau Sansir.

 

Advice står bag kampagnen for Copenhagen Capacity, som markedsfører København med: There is more to our happiness.

Den er også nomineret i to ud af fem kategorier: Place brand of the Year og Best communications strategy og konkurrerer dermed med SheepView i den ene kategori.

Den tredje og sidste danske kampagne er fra Kronborg Slot, VisitNordsjælland og Wonderful Copenhagen, som er nomineret i kategorien Place brand of the year og dermed konkurrerer med Advices kampagne.

Kampagnen gik ud på, at man via Airbnb kunne booke en nat – hvis man blev den heldige vinder – på Kronborg i forbindelse med 400 året for Shakespeares fødsel.

Kampagnen er lavet af parterne selv med Kronborg Slot som primus motor. Og så har Anders Kongshaug fra Kongshaug Productions lavet en video news release, som endte med at nå ud til ikke færre end 170 mio. seere.