Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

DM Partner, Director og TM Partner er umiddelbart selvstændige brands - men størrelse giver styrke og derfor vil man slå et slag for det fællesskab, de også er.

Selvom de allerede har et fællesskab, så søger tre directbureauer nu med etableringen af et fælles overordnet selskab at synliggøre størrelse og integration. Bl.a. har man samlet regnskabsoplysningerne for derved at signalere, hvor meget man fylder.

Det er DM Partner, der har Grethe Fugleholm Berg som adm.dir., arbejder med målgrupper, emnegenerering og datamanagement. Director, der har Jeppe Berggren som adm.dir. og er et kreativt bureau inden for direct marketing. Samt TM Partner, der med adm.dir. Bjarke Andersen er et call center, der primært arbejder med telesalg overfor private forbrugere.

Jeppe Berggreen, de tre bureauer har hele tiden arbejdet tæt sammen, hvad er forskellen fra før til nu, hvor bureauerne får et fælles overordnet selskab?

“Med et gruppeselskab får vi målrettet fokus på integration. Kunderne vil blive mødt med et endnu mere integreret mindset end tidligere. Man kan sige, at vi systematiserer, det vi kan se har virket indtil nu.”

Men hvad er så det nye i det for kunderne?

“Tidligere brugte vi data til at kunne fortælle vores kunder, hvordan deres kunder så ud og så finde f.eks. 100.000 nye adresser med lignende kendetegn.

Fremover vil vi også bruge data kommunikativt. F.eks. kan vi på ret unik vis bruge data til at skabe indsigt i vores kunders kunder og på den baggrund kan vi rådgive vores kunder om deres kommunikation og markedsføring”.

Hvor er TM Partner henne i integrationen?

“Vi genererer leads online og offline, og så kan TM Partner lukke salget gennem telemarketing. Det vil sige, at vi med TM Partner kan lukke salget for kunden. Vi kan altså skabe integration fra at finde kundeemner til vores kunder, kommunikere til kundeemnerne samt lukke salget for vores kunder.”.

Ifølge Peter Nyemann, der er adm.dir. for Direct Gruppen er det netop salg, der bliver vigtigt for kunderne fremadrettet.

“I de kommende år er det ikke branding og markedsføring, som står øverst på listen hos kunderne. Det kommer til at handle om salg og det er det vi leverer i Direct Gruppen”.

Samlet kom Direct-Gruppen ud med en bruttoavance på 33 mio. kr. og et overskud på knap 2 mio. kr. Der er 37 medarbejdere, eksklusiv 150 sælgere i Aarhus.

“Vi går mod trenden i bureaubranchen og ser aktivitetsniveauet øger. Vi har oprustet med dygtige branchefolk, senest Jeppe Berggreen og Tanja Holm Linke, som er kontaktchef i DM Partner og vi planlægger at udvide yderligere hen over sommeren,” siger Peter Nyemann.

Blandt gruppens største kunder finder man typisk virksomheder og organisationer som er karakteriseret ved at de har store forretningskritiske kundedatabaser. Det er kunder som Ældre Sagen, Aller Media, Gyldendals Bogklubber, Falck, L’easy Gruppen og Bladkompagniet.

Nøgletal for Direct gruppen

  • Bruttoavance 33,161 mio. kr.
  • Resultat af primær drift +1,901 mio. kr.

Nøgletal for Director

  • Bruttoavance 7,227 mio. kr. +2,3 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 1,032 mio. kr. +2,3 pct.
  • Lønandel 59,9 (52,4)
  • Resultat af primær drift +1,131 mio. kr.

Nøgletal for DM Partner

  • Bruttoavance 12,312 mio. kr. +23,3 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 832.333 kr. +13,8 pct.
  • Lønandel 70,3 (72,6)
  • Resultat af primær drift +1,165 mio. kr. +714,7 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club