Af Peter Engholm 25@mail.dk

50 bureauer er skåret ned til 3, der nu skal i en egentlig bureaukonkurrence om at markedsføre og brande det danske elbil-projekt.

I en artikel på Bureaubiz for fire måneder siden fortalte ChoosEV – ejet af Syd Energi, Seas-NVE og Sixt Danmark – at man var på udkig efter et bureau til en række brandingaktiviteter, der til efteråret skal være med til at bane vejen for elbilernes gennembrud i Danmark.

Det fik 50 bureauer til at reagere, og efter en række samtaler er finalefeltet nu fundet.

“Vi står foran præsentationer fra tre bureauer. To af dem har selv søgt på baggrund af artiklen og er gået den slagne vej, mens vi selv har fundet det tredje bureau. Fælles for alle tre er, at ingen af dem er store,” siger Ann Frisenborg Marker, kommunikationschef i ChoosEV.

Et fællestræk for samtlige bureauer, der viste elbilerne interesse, var, at de stod lige fra begyndelsen.

“Nogle vidste noget om biler, andre noget om miljø eller energi. Og selvfølgelig indgår disse elementer i et samspil, men dertil skal lægges noget helt nyt. Så det var i lige så høj grad grundindstillingen, at bureauerne blev bedømt på,” siger Ann Frisenborg Marker.

Samtidig spillede kemi ind. Det gør det vel altid, men i særlig grad her – hvilket er et spørgsmål om alder.

“Vi er en et år gammel virksomhed og har endnu ikke fundet vores ben at stå på. Vi er unge og påvirkelige, og derfor er det ekstra vigtigt i samspillet med bureauet, at vi har det rigtigt godt med dem,” siger Ann Frisenborg Marker.

Hun ønsker ikke at oplyse de tre bureauers navne, bl.a. fordi det enkelte bureau ikke kender de to øvrige i konkurrencen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club