Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Og igen var det en af bureauets store detailkæder, der testede bureauet af i en konkurrence. Men valgte at blive.

Ofte opfattes det som et udslag af høflighed, når en virksomhed lader sit eksisterende reklamebureau deltage i en konkurrence om budgettet.

Det ender normalt med et nyt bureau.

Men den holdning har Brandhouse nu tre gange gjort op med.

De første to gange gjaldt det XL Byg og Imerco, og nu har man så genvundet Sportmaster, der er Danmarks største udbyder af sportstøj og udstyr med 120 butikker og en omsætning på knap 1,5 mia. kr.

Kæden kom til Brandhouse for to år siden fra Andersen & Blæsbjerg, da dette bureaus to ejere, Steen Sirian og Kurt Mousten, gik fra hinanden.

Konkurrencen kom i gang, da Claus Nielsen i efteråret blev ny kommerciel chef med ansvar for indkøb og marketing

“En del af det nye ansvar indebærer integration mellem vores online og offline markedsføring, og her ønskede vi at ryste posen og se, hvad andre bureauer kunne i forhold til Brandhouse og Brandhouse Digital,” siger Claus Nielsen og tilføjer:

“Brandhouse viste, at de kan skifte gear sammen med os – og så havde holdet en stor gejst og vilje til, at vi skal lykkes sammen.”

Han vil ikke fortælle, hvilke to bureauer Brandhouse var oppe mod, men ifølge Bureaubiz’ oplysninger var der tale om 727 og Advance.

“At der engang i mellem skal en bureaukonkurrence til for at komme igennem med nogle markante ændringer, er en del af den hverdag, vi har. I de tilfælde, hvor vi mener, der er noget at bygge på, går vi med i konkurrencen, i andre takker vi pænt nej,” siger adm. dir. Stiig Helgens Binggeli, Brandhouse.

Netop nu står han over for at skulle kæmpe for en fjerde af bureauets detailkunder, idet Fætter BR er ved at sætte gang i en bureaukonkurrence.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club