Tryg har fundet sit nye bureau. Det blev dansk

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Og det skal håndtere både det danske og norske marked med henblik på den overordnede branding.

Afgørelsen ventes ved udgangen af marts. Således lød budskabet fra Trygs chef for Corporate Identity og Group Marketing, Steffen Lundgren Kristensen, da selskabet havde udvalgt fire bureauer til en konkurrence – heriblandt også norske.

Som sagt så gjort. Konkurrencen er kørt efter en snor, og Tryg har nu fundet det bureau, der skal afløse Bates Y&R, som afstod fra at deltage i konkurrencen.

Valget er faldet på Hjaltelin, Stahl & Co, der skal varetage Trygs overordnede branding i både Danmark og Norge. Forstået på den måde, at Hjaltelin, Stahl har ansvaret for markedsføringen på tværs af forretningsområder og grænser – men at bureauet sammen med Tryg vil finde samarbejdspartnere til den lokale eksekvering.

“Jeg har aldrig troet på, at man kan finde et bureau, der kan køre markedsføringen suverænt i både Danmark og Norge. Det vil være nødvendigt at få hjælp til eksekveringen i Norge, Men om det bliver et bureau eller nogle lokale free-lancere – det kigger vi på,” siger Steffen Lundgren Kristensen.

Han har kørt stor åbenhed omkring bureaukonkurrencen og inviterede ligefrem bureauer til at ringe. Hans oplevelse af bureaubranchen har været positiv, og det er den fortsat.

“Vi er blevet præsenteret for imponerende arbejde fra de fire bureauer. Men i sidste ende skilte Hjaltelin, Stahl sig ud, så valget var trods alt ikke så svært,” siger Steffen Lundgren Kristensen.

Samarbejdet begynder nu, men man skal hen efter sommerferien, før Tryg kan præsentere en ny platform skabt af Hjaltelin, Stahl.

Steffen Lundgren Kristensen har tidligere defineret målsætningen således, at Tryg ønsker en branding, der kan integreres mere med salgs-aktiviteterne.

“Men reelt er det vel ikke en særlig mærkelig ambition, at brandingen også skal give noget på bundlinjen – ud over at tilføre brandet værdi,” siger Steffen Lundgren Kristensen.

Trygs samarbejder med RelationshusetGekko, e-Types, OMD og The Fan Club i Sverige er upåvirket af det nye samarbejde med Hjaltelin, Stahl.

Tryg bliver en af de større kunder hos Hjaltelin, Stahl.

“Ikke bare økonomisk. Tryg er et kendt brand, så kan vi lykkes med at skabe en effektiv branding for selskabet, så er det også en god profilerings-kunde for os,” siger adm. dir. Steffen V. Hjaltelin og tilføjer:

“Vi er også glade for kunder, hvor vi skal arbejde med indsigter på tværs af grænser.”