Cool Gray er umiddelbart mest kendt som et stort trykkeri. Men gruppen rummer rent faktisk også et bureau – og her tænkes ikke blot på en tegnestue.
Cool Grays bureau har over 20 medarbejdere og er således et mellemstort bureau med alle de kompetencer, som et sådant kræver.
Bureauet kan også skrive kendte mærkevarer på kundelisten – samt nu tilføje en ny. Nestle har nemlig valgt at placere det nordiske ansvar for Nescafe Dolce Gusto – kaffekapslerne – hos Cool Gray.
Den kreative linje og reklamefilm tilrettelægges overordnet fra Schweiz, men tidligere har Nestlé opereret mindre centraliseret på Nescafé Dolce Gusto, hvor de markedsansvarlige i de enkelte lande selv valgte leverandør af kreativ sparring, layout, sparring omkring POS-udvikling – og ikke mindst eksekvering, distribution og levering.
Det samles nu hos Cool Gray på nordisk plan.
”Det er selvfølgelig den indlysende omkostningsbesparelse, som har talt stærkt for en samlet løsning i norden, men herudover har Cool Gray vist sig som en dygtig og præcis leverandør, hvilket blot gjorde beslutningen endnu nemmere”, siger Benedicte Flamand, Nordic Brand Manager for Nescafé DolceGusto.
Cool Gray og Nestlé kender hinanden godt, idet man gennem flere år har samarbejdet om koncernens morgenmads-produkter.
“Vi samproducerer for alle de involverede lande og sparer derfor mange penge i opstartsomkostninger. Nescafé Dolce Gusto er desuden sikre på, at der bliver holdt en rød tråd gennem alle kampagner i de forskellige lande”,siger account manager hos Cool Gray, Dennis Herlev Vældegaard, der er tovholder på aftalen.