Tuborg ud med verdens (måske) største billboard

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Tuborg tæller ned til J-dag med et billboard, der kan ses fra næsten hele København.

En af efterårets største og mest ikoniske marketing-begivenheder løber af stabelen i morgen fredag d. 4. november.

Det drejer sig selvfølgelig om Tuborgs J-dag, som varsles endnu større. Og for at understrege det, tæller man ned med et billboard, der måske er verdens største. Det er nemlig hele den ene side af siloen, der udgør Carlsbergs hovedkontor.

”Vi vil gerne være endnu mere synlige herhjemme, fordi Tuborg er jo hele Danmarks øl. Jeg tør ikke love at siloen er verdens største billboard, men det må være tæt på, og det er selvfølgelig vores signal til danskerne om, at J-dagen i år bliver endnu større og sjovere end sidste år,” siger Christian Svejgaard fra Tuborgs marketing. Han fortsætter:

”Jeg skal selvfølgelig selv ud på en nissevogn. I år får 425 værtshuse og cafeer besøg af Tuborgs julenisser. I alt deltager 396 af mine kollegaer som julenisser, og 41 lastbiler kører julenisserne rundt i landet. Vi kommer til at dele 25.000 gratis Tuborg Julebryg ud på fredag, men der er kun én gratis julebryg per person.”

Et andet eksempel på, at den bliver større, finder man i Aalborg, hvor Tuborg lukker Jomfru Ane Gade og indbyder til speciel Aalborg J-dag med bl.a. sneboldkamp.

Hertil kommer, at årets print-annoncer, som releases imorgen, også har fået et andet udtryk.

Og endelig vil julen selvfølgelig også byde på Peter Wibroes ikoniske reklamefilm. I år, vil den også komme i biograferne, hvor et split-spot vil starte og slutte reklameblokken.