Tulip Food Company har efter en kort bureausondering valgt Another som strategisk samarbejdspartner. Formålet med samarbejdet er at udvikle den Digitale Brand Strategi og de efterfølgende aktiviteter, der skal danne fundament for Tulips digitale og sociale tilstedeværelse.
Tulips valg af Another påvirker, så vidt Bureaubiz erfarer, ikke umiddelbart andre bureau-relationer, hvoraf dem med både J. Walter Thompson og Heyday er årelange. Dertil kommer det nylige valg af Envision på trade-marketing.
Karen Østergaard, Vice President Innovation & Marketing hos Tulip Food Company, forklarer valget af Another således:
”Vi arbejder konstant hos Tulip med at gøre vores brand mere relevant for forbrugerne. Derfor har vi gennem de sidste måneder været igennem en spændende strategiproces sammen med Another – og vi glæder os til det videre samarbejde.”
Hos Another uddyber strategisk direktør, Miriam Plon Sauer, opgaven således:
”Der er en ny måde at bygge brands på i dag – i det, vi kalder den ’digitale nutid’. Vi skal ud og være en del af en diskussion og arbejde med et stærkere purpose frem for at forvente, at vores kommunikation og tilstedeværelse i sig selv får forbrugeren til at engagere sig. Det purpose skal så danne udgangspunkt for den fortælling og de beviser, vi går til markedet med.”
CEO hos Another, Morten Hershøj, tilføjer:
”Set fra vores stol er de sociale platformes ankomst blevet en fribillet til at kommunikere om alt mellem himmel og jord, hvilket har gjort flere brands mere og mere ligegyldige for forbrugerne. Den gode nyhed er, at flere og flere virksomheder nu stopper op – og vurderer i et strategisk perspektiv, hvordan de kan sætte en retning, der i sidste ende styrker relationen mellem deres brand og forbrugerne.”