Tunge erhvervsnavne skal kåre Danmarks mest effektive kampagner

FiG

Ny formand i skikkelse af Morten Albæk og tre nye navne i juryen for Advertising Effectiveness Award.

Kreativitet & Kommunikation har møbleret om i juryen bag Advertising Effectiveness Award (AEA). 4 ud af 7 medlemmer er blevet udskiftet, og det indebærer bl.a., at der kommer en ny formand i spidsen.

Hidtil har det været Mogens Jønck, adm. dir. for Premier Is, og han erstattes af Morten Albæk, der er Co-founder og CEO, Voluntas Investment Management & Advisory

Morten Albæk er en højt profileret marketing- kommunikationsmand, der i de senere år har været med i toppen af Vestas, indtil han fornylig var med til at stifte et nyt investerings-selskab sammen med bl.a. Brøndbys formand.

Morten Albæk er som den første og eneste dansker nævnt blandt verdens 100 mest innovative marketingledere af det amerikanske tidsskrift The Internationalist.

Herudover siger man farvel til Carsten Wandorf, Mette Dyhr og Lars Sandahl, som erstattes af følgende:

Karen Hækkerup, direktør i Landbrug og Fødevarer, kommer med stor politisk erfaring og tyngde: Tre ministerposter – og en stilling i toppen af organisationslivet.

Susie Møller Hjort, datterselskabschef, North America Arla Foods Ingredients Inc. giver juryen en markant international profil. Med sin årelange erfaring fra det amerikanske marked bidrager Susie Møller Hjort med indsigt i international markedsføring og forretningsførelse.

Kim Nøhr Skibsted, Group Vice President hos Grundfos Holding har lang erfaring med kommunikation på den helt store scene, og tilfører juryen indsigt i afviklingen af kommunikative strategier og målsætninger.

Mogens Bjerre, Associate Professor, CBS, Department of Marketing, Mette Maix, Kædedirektør Føtex, Dansk Supermarked og Jesper Bjerre, Direktør, Marked, PFA Pension, fortsætter i juryen.

“Vi er overbeviste om, at vi med vores nye jurysammensætning er klar til at tage Danmarks største reklamepris til det næste niveau. Deltagerne forventer og fortjener modspil fra en kompetent og faglig stærk jury – de krav møder vi til fulde med vores seneste udskiftninger,” siger Tine Aurvig-Huggenberger, adm. dir. i K&K