Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Pandoras to eksisterende bureauer var sat op mod en udfordrer i spillet om det succesrige smykkefirmaet.

For ca. et år siden vandt DDB opgaven at hjælpe smykkefirmaet Pandora med en line extension henvendt til det mere traditionelle smykkemarked – beskrevet som et mellemsegment med lidt større interesse for design.

Firmaet arbejdede i forvejen sammen med Halbye Kaag JWT på sine velkendte Charms armbånd.

Men så vidt Bureaubiz har erfaret, har man siden besluttet at samle budgetterne på et bureau og derfor igangsat en bureaukonkurrence med deltagelse af Halbye Kaag og DDB. Samt en udfordrer i form af Saatchi & Saatchi.

Samlingen af budgetterne vil marketingchef Liselotte Hammer ikke bekræfte.

Hun vil dog godt bekræfte, at der er en bureaukonkurrence med deltagelse af de tre bureauer.

Eller rettere var. For nu viser det sig, at DDB har trukket sig.

“Vi deltog i pitchens første faser, men har efter grundige overvejelser besluttet, at det var mest hensigtsmæssigt at bruge kræfterne andetsteds, og har derfor valgt at forlade processen”, siger adm. dir. Johnny Henriksen.

Det er ikke lykkedes at få fat i Liselotte Hammer for kommentarer til, at DDB har trukket sig.

Pandora er et yderst succesrigt firma, der i 2008 voksede med 73 pct. til en omsætning på 1,9 mia. kr. og et overskud på 389 mio. kr.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club