Turbulent start for nyt Grey-bureau

Efter at Uncle Grey og Grey København fusionerede, har fem medarbejdere sagt farvel – bl.a. en fra ledelsen, formodentlig for at stifte nyt bureau med SuperBrugsen som den første kunde.

Lige før sommerferien præsenterede Grey en fusion mellem Uncle Grey og Grey København under navnet Uncle Grey og med Rolf Bach Christensen fra Carat som ny adm. direktør.

I den sammenhæng blev den hidtidige Grey København chef, Peter Ferslew præsenteret som en del af ledelsen med ansvar for bl.a. at opbygge en ny retail-enhed.

Men blot halvanden måned efter lanceringen af den nye organisation og før Rolf Bach Christensen er tiltrådt, er der turbulens på den indre linje – ganske vist er tre kunder kommet til, i form af Royal Greeland, Calle (Fleeggaard) og chipsmærket Saharas, men der er også sket en afgang, bl.a. ville Peter Ferslew alligevel ikke være med.

“Vi har skabt den organisation, som vi mener kan føre UncleGrey videre. Efterfølgende har i alt 5 medarbejdere – ud af ca. 35 – valgt at rejse videre, af vidt forskellige årsager. Deres afgang ændrer på den korte bane ikke ved organiseringen, men vi kigger naturligvis på, hvor mange der skal erstattes,” siger Carsten Bülow, chef for Operations og en del af UncleGreys ledelsesgruppe.

Blandt den håndfuld medarbejdere, der er stoppet, er netop Peter Ferslew. Det samme er en kunde, nemlig SuperBrugsen. Og de to ting hænger formentlig sammen.

Ifølge Bureaubiz¹ oplysninger er Peter Ferslew nemlig i færd med at stifte et nyt bureau med SuperBrugsen som den første kunde.

Trods mange forsøg – bl.a. via informationsafdelingen – er det ikke lykkedes at få kontakt til SuperBrugens marketingchef, Carina Neergaard. Det er således heller ikke lykkedes at afklare, om det kun er SuperBrugsen, der forlader Grey eller om det også omfatter Änglamark-brandet, som Carina Neergaard også har ansvaret for.

Carina Neergaard er dog kendt for at have gode relationer til Peter Ferslew.

Carsten Bülow kender ikke til Peter Ferslews eventuelle planer, men understreger, at hans afgang ikke ændrer noget i bureauet:

“Vi har naturligvis 100 pct. fokus på både Fakta og vores andre retailkunder. Og vi går ganske enkelt fra en 5-mands ledelse til en 4-mands ledelse,” siger Carsten Bülow.