TV 2 afviser at være en trussel mod bureauer

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Men vil fortsat byde ind på produktion af reklamefilm. TV 2 ser det som en naturlig del af udviklingen på markedet blandt bureauer.

I går kom det frem, at TV 2 havde deltaget i – og vundet – en konkurrence om udviklingen af en ny større kampagne for Lalandia. Det betød, at Lalandias hidtidige samarbejdspartner, free-lanceren Lars Hartmann, måtte sige farvel til kunden.

Men det bliver ikke sidste gang, at man oplever TV 2 via sin afdeling for Inhouse Productions træde ind på scenen for produktion af reklamefilm. Det fortæller Jacob Fischer-Nielsen, der er kommerciel marketingchef hos TV 2.

Han afviser dog samtidig, at bureauerne skal se TV 2 som en trussel.

“Inhouse Production er en mindre del af et forretningsområde, som gør TV 2 i stand til at imødekomme markedets behov fra stort til småt, fra koncept-eventudvikling, til reklamefilmproduktion hvis efterspurgt – primært på regionalt niveau,” siger Jacob Fischer-Nielsen og fortsætter:

“Jeg skal dog understrege, at vi aldrig vil komme til at udgøre en trussel for de etablerede reklamebureauer, og vi vil aldrig prise os lavt i markedet – som vi i øvrigt heller ikke gør på vores øvrige kommercielle produkter.”

Men hvordan vil I håndtere ikke at være en trussel – i dette tilfælde var I det jo for Lars Hartmann. Hvor og hvordan vil I trække grænsen?

“Det bliver en afvejning fra gang til gang i forhold til dialogen og relationen med kunden. Og så vil antallet af produktioner, vi kan og vil lave, naturligvis også betyde, at vi ikke kommer til at fylde i markedet”, siger Jacob Fischer-Nielsen.

Han fortæller videre, at Inhouse Productions indgår i TV 2 Kommercielle Partnerskaber, der er et forsøg på at imødekomme den naturlige udvikling i markedet blandt mediebureauer, reklamebureauer og mediehuse, hvor flere og flere forretningsområder støder op til og mod hinanden.

“TV 2 Kommercielle Partnerskaber omfavner tværmedielle kreative koncepter med udgangspunkt i vores store events, programformater og store sportsrettigheder. TV 2 har som mediehus en indsigt, et stærkt og højt kompetence niveau og en konceptuel tilgang som møder et behov fra markedet i visse tilfælde,” siger Jacob Fischer-Nielsen og fortsætter:

“Ofte foregår den konceptuelle udvikling i samarbejde med bureau og kunde, i andre tilfælde er det i direkte kontakt med kunden, hvis dette er ønsket og efterspurgt.”