TV 2 fortsætter kommerciel oprustning

peng

To brandingchefer er blevet annonceret, og nu følger en nyoprettet stilling som kommerciel eventchef. Han skal være med til at styrke TV 2s store events.

I sidste uge udpegede TV 2 den første af to nye brandingchefer, der refererer til marketingchef Jacob Weinreich.

Og den kommercielle oprustning fortsætter – aktuelt med ansættelsen af Christian Odd som ny kommerciel eventchef.

Han kommer fra en stilling i DRs kommercielle gren, DR Salg, hvor han havde det indholdsmæssige ansvar for de kommercielle aktiviteter på tværs af brands og indholdsområder. Christian Odd stod her bl.a. i spidsen for tilblivelsen af det store Matador-projekt Korsbæk på Bakken.

Som kommerciel eventchef på TV 2 skal Christian Odd videreudvikle og udbygge koncernens store, tværgående events, der ’samler danskerne i stor stil’ – som f.eks. de store sportsevents, der kommer igen til sommer i forbindelse med EM i fodbold og Tour de France.

Christian Odd refererer til Jacob Fischer-Nielsen, der er chef for TV 2 Kommercielle Partnerskaber. Han karakteriserer eventchefen som ‘en dygtig, visionær leder ind med masser af erfaring fra projekter, hvor redaktionelt indhold indgår i kommerciel ramme’. 

”Christian Odd skal være med til at sikre, at TV 2 fortsat kommer ud i landet for at samle og møde danskerne, og at vi gør det på den rigtige måde. Det kan være i forlængelse af et programformat eller som forlængelse af nogle af vores store sportsrettigheder. Det kan også være en selvstændig kommerciel event, der engagerer og gør en forskel for både publikum, for vores partnere og for TV 2,” siger Jacob Fischer-Nielsen.

Inden Christian Odd kom til DR for 10 år siden, havde han en række år i den kommercielle del af musikbranchen, hvor han som produktansvarlig for nogle af de største danske og udenlandske kunstnere lærte en masse om relationen til de mange fans.

”Jeg har i løbet af min karriere haft fokus på at give danskerne nye muligheder for at tilbringe tid med underholdningstilbud af høj kvalitet,” siger Christian Odd og fortsætter:

”TV 2 har fra første færd været fantastisk dygtige til at samle danskerne. Jeg glæder mig som et lille barn til at bidrage til at forlænge og forstærke de mange stærke brands fra TV 2-familien og gøre det muligt for et stort publikum at blive begejstret og beriget i TV 2s selskab.”