TV 2 Marketing vinder 22 priser ved international prisuddeling

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

TV 2 marketing havde med 47 nominger gode chancer for at have mange priser hjem ved Promax, der er den fineste europæiske award for broadcastere og streamingtjenester. Det gjorde de da også. Bl.a. for Alt det vi deler – forbundet.

Med 47 nomineringer – flest af alle – havde TV 2 Marketing tirsdag aften en stor chance for at hive mange priser hjem ved ved Promax, der er den fineste europæiske award for broadcastere og streamingtjenester.

Og det gjorde de da også. 22 priser – 13 guld og 8 sølv – blev det til. Inkl. prisen for Marketing Team of The Year, som TV 2 Marketing også vandt i 2018 og var nomineret til for tredje år i træk.

”Det er fremfor alt en hyldest til et fantastisk samarbejde på tværs af alt indhold. Uden redaktører og kanalchefer og evnen til at bygge sammen var det her ikke lykkedes. Det er glædeligt med så stor en anerkendelse fra branchen. Men lige så vigtigt er det fortsatte arbejde med at bruge Promax til løbende at orientere sig mod de dygtigste og finde inspiration. På den vis bliver vi skarpere kreativt. Og det giver sig selv, at stærk kreativitet går hånd i hånd med gennemslagskraft og effektivitet. Vi skal lave ting, der har effekt, og som driver både sening og nysalg på Play,” siger Jacob Weinreich, kommunikations- og marketingdirektør på TV 2, i en pressemeddelelse.

Danmarks Radio vandt også en pris, nemlig en guld for Cougar-jagten i kategorien: Reality/unscripted/nonfiction programme spots.

I alt blev der uddelt 124 priser.

‘Alt det vi deler – forbundet’ får 10 nomineringer

Promax 2020 – priser til TV 2:

Kategori: I’m not crying, you are
Guld: Knæk cancer
Sølv: Alt det vi deler – Forbundet

Kategori: Use of celebrity/influencer/talent using social media
Guld: VM i håndbold – tættest på

Kategori: General brand campaign: Channel, network or platform
Guld: TV 2 Sport X

Kategori: Social responsibility announcement spot
Guld: Folketingsvalget

Kategori: Special event spot
Guld: Folketingsvalget

Kategori: Social media campaign for a channel
Sølv: Knæk cancer

Kategori: Campaign for a channel, network or platform
Sølv: Folketingsvalget

Kategori: General programme image campaign
Sølv: VM i håndbold – Tættest på

Kategori: General programme design package
Guld: Folketingsvalget

Kategori: Programme special event spots
Guld: Folketingsvalget

Kategori: Programme sponsor tie-in/marketing activity
Guld: Knæk cancer

Kategori: Entertainment/music/variety/comedy programme spots
Sølv: Vild med dans

Kategori: Sports programme spots
Sølv: TV 2 Sport X

Kategori: News/information programme spots
Guld: Folketingsvalget

Kategori: Programme key art campaign – print or digital
Guld: VM i håndbold – Tættest på

Kategori: Short-form promotional content
Guld: Knæk cancer
Sølv: TV 2 Play – streaming på dansk

Kategori: Long-form promotional content
Guld: Alt det vi deler – Forbundet

Kategori: Set design (physical or digital)
Guld: Toru de France studio
Sølv: Nyhederne

Kategori: Marketing team of the Year 2020