TV 2 udpeger brandingchef

peng

Oven på en struktur-justering får TV 2 nu to brandingchefer. Den første er fundet nu – hos DR.

Vicky Wassmann Dahi er pr. 1. juni ansat som brandingchef for TV 2s hovedkanal. Hun kommer fra DR, hvor hun var i otte år, senest som porteføljechef med det brand-strategiske ansvar for DRs kanaler samt markedsføringsansvarlig for DR1.

Den nye brandingchef refererer til TV 2’s marketingchef, Jakob Weinreich. Han siger:

”Jobbet som brandingchef for TV 2s hovedkanal er ikke alene en nøgleposition for TV 2 Marketing, men for hele huset. Derfor er jeg særdeles tilfreds med, at Vicky tager den store udfordring op. Hun er det perfekte match og kommer med et stærkt mix af leder- og brancheerfaring,” siger TV 2s marketingchef, Jacob Weinreich.

Inden Vicky Wassmann Dahi kom til DR, hentede hun ledererfaring hos blandt andre Carlsberg og Kilroy – hos Kilroy som marketingchef for det nordiske marked. Hun ser frem til opgaverne hos TV 2.

”Med den rivende udvikling hele tv-branchen er inde i, er det mere nødvendigt end nogensinde, at hovedkanalen står så skarpt i alle danskeres bevidsthed som overhovedet muligt, så kanalen kan forblive relevant for alle danskere. Og TV 2 har jo mange stærke formater og fællesskaber at trække på, så jeg glæder mig som et lille barn til at komme i gang,” siger Vicky Wassmann Dahi.

TV 2 Marketing søger herudover en brandingchef for TV 2 Networks, og stillingen opslås snarest.