Tv-producent vil opgradere danskernes tv-dinners

peng

Det er ikke kun et spørgsmål om selve tv’et. Ny kampagne fra Samsung skal få danskerne til at tænke over, hvad de spiser foran skærmen.

Hver fjerde dansker spiser dagligt foran tv’et – oftest nem og hurtig mad, som snacks, pizza og burger. Det viser en undersøgelse fra Samsung, som nu går ud med kampagnen ’Fine Watching’.

Den fokuserer på, at maden kan være med til at give en ekstra dimension til tv-oplevelsen.

Den tværnordiske kampagne har DDB Stockholm stået bag. Som en del af kampagnen – og med et dansk indslag – har Samsung indgået et samarbejde med Wassim Hallal fra den Michelin-belønnede Restaurant Frederikshøj i Aarhus.

Med inspiration i de to populære TV-serier Game of Thrones og The Sopranos har Wassim Hallal specialkomponeret opskrifter til to menuer, der vil være tilgængelige på Samsungs Facebook-side i løbet af en måneds tid.

”Mange danskere spiser i dag foran tv’et, men desværre er det meget få, der prioriterer, at en god serie eller et godt tv får følgeskab af lækker mad. Med denne kampagne, der på mange måder er tv-kiggeriets svar på ’Fine Dining’, vil vi gerne vise, at god mad kan give en ekstra dimension til tv-oplevelsen”, siger Henrik Lethagen, Marketing Manager hos Samsung, og fortsætter:

”Vi er rigtig gode til at prioritere gode madvaner i andre sammenhænge, så hvorfor ikke også foran fjernsynet, hvis det alligevel er der, vi indtager vores måltid?” 

Den første kampagnefilm kan ses her: