Af Peter Engholm 25@mail.dk

Halbye Kaag JWT har været med til at udvikle kanalens kommunikation i forbindelse med sæsonstarten i SAS Ligaen.

Historien er ikke, at TV2 Sport er den kanal, der sender mest SAS Liga-fodbold – også i den nye sæson. Både lørdag, søndag og mandag – men hvordan historien fortælles, og hvem den fortælles sammen med. For TV2 Sport har efter en længere dialog med bureauet valgt Halbye Kaag JWT til at promovere sig.

“Mange tv-stationer kører kampagner selv, men oftest består en fodbold-kampagne i at klippe mål sammen og en speak: “Glæd dig til La Liga”, eller Premier League eller Bundesligaen. Men du kan sjældent huske hvilke kanaler, der har hvad. Vi agter at løfte niveauet for at promovere fodbold, og det omfatter også kanalens identitet,” siger Thomas Thorstholm, adm. direktør i Halbye Kaag JWT.

Jeg vil da gerne se mål … men hvad er så TV2 Sports identitet?

“Dygtige værter og indsigtsfulde eksperter. Det er engagementet og ambitionen på det redaktionelle hold om at levere den mest dynamiske indpakning til kampene – og det er dét spor for kommunikationen, som vi har udviklet i fællesskab,” siger Thomas Thorstholm.

Kampagnen med payoff’et “Vi har hovedet fuld af fodbold” lanceres på TV2s kanaler og suppleres med print og online. SAS Liga-sæsonen begynder den 18. juli.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club