Udbrydere fra Komfo laver eget bureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

En Komfo-ansat og en Komfo-tilknyttet konsulent går deres egne veje i forbindelse med fusionen med Falcon.

For et par måneder siden meldte Komfo ud, at de blev købt af konkurrenten Falcon.

I kølvandet på dette opkøb, går to Komfo-rådgivere nu deres egne veje med en fælles rådgivningsvirksomhed.

Claus Farsinsen og David Lorentzen har stiftet selskabet Lorentzen & Farsinsen, som leverer rådgivning og uddannelse inden for social media annoncering og marketing automation.

Claus Farsinsen har gennem fem år været ansat hos Komfo og var en af de medarbejdere på Komfos danske kontor, som var tiltænkt en plads hos Falcon – en plads, han dog valgte at takke nej til for at fortsætte det parløb, han og David Lorentzen havde hos Komfo.

Han siger, at det var en nem beslutning at gå sammen med David Lorentzen, der siden 2012 har drevet selvstændig rådgivningsvirksomhed med fokus på Facebook-annoncering, de seneste to år tilknyttet Komfo som ekstern konsulent.

”Komfo var meget andet end blot et stykke software. Det var også kundenær rådgivning og et ønske om at klæde kunderne bedst muligt på rent fagligt. Gennem det sidste par år har David og jeg arbejdet på at udvikle netop rådgivningsdelen, og det er det arbejde, vi vil fortsætte gennem vores samarbejde i Lorentzen & Farsinsen,” siger Claus Farsinsen.

David Lorentzen supplerer:

”Det har i mange år været et bevidst valg, at mit firma kun bestod af mig. Omvendt har Claus og jeg haft et godt samarbejde hos Komfo. Samtidigt er 2018 året, hvor mit eget firma ville være meget tæt på at ramme loftet for vækst uden at skulle ansætte, så tiden var moden til at overveje at sætte målet højere. Når Claus samtidig var klar til nye udfordringer, var der egentlig ikke så meget at tænke over.”

Målet for Lorentzen & Farsinsen er at klæde virksomhederne bedre på i et marked, der hastigt ændrer sig.

”Der er for mange firmaer, som betaler bureauer for standardannoncering, de nemt selv kunne udføre,” siger Claus Farsinsen og tilføjer:

“Og jo også mange bureauer, som ville ønske, at deres kunder vidste lidt mere, så de kunne komme med kvalificeret modspil”.

Det nye bureau vil formentlig samarbejde med Falcon om forskellige rådgiveropgaver.