For et halvt år siden fik Colego et kapitalindskud på 15 millioner kr. Nu har de rejst yderligere 23 millioner kr.
Colego, der tidligere hed Pristorvet, er en portal, hvor private eller virksomheder kan sende opgaver i udbud og serviceudbydere kan byde ind på opgaven.
De nye penge skal bruges til at vækste og synliggøre virksomheden, siger Colegos stifter, Martin Lavlund til Berlingske:
”Nu har vi rejst i alt 38 millioner kroner og de penge skal bruges til at vækste forretningen. Vores strategi er at vokse både nationalt og internationalt. Vi skal nu til for alvor at skabe opmærksomhed om vores brand – vi skal blive endnu mere synlige.”
Derudover skal de tilførte penge bruges til at udvikle apps til både forbrugere og firmaer. Det betyder, at Colego vil udvide antallet af udviklere fra i dag 10 til 15 udviklere.
Colego var oprindeligt fokuseret på håndværkerbranchen, men er i dag udvidet til at dække mange flere, bl.a. advokatbranchen.
Berlingske business, p. 10.