Udsolgt når bureauer, studerende og marketingafdelinger netværker i aften

Peter Engholm
25@mail.dk

Networking Night er titlen, The Lot i København er rammen, på et nyt initiativ, der skal sikre branding- og kommunikations-studerende et stærkt netværk. Og det lover allerede godt.

Studerende fra CBS-kandidatlinjen Marketing Communications Management har fyret op under aktiviteterne: Udover vikingetogtet til New Yorks hotteste bureauer, der finder sted til sommer, er der fredag aften premiere på et nyt initiativ, der har til formål at binde stærke bånd mellem studerende, tidligere studerende, bureauer og marketingafdelinger.

Networking Night hedder initiativet, der søger at sikre de studerende på linjen (der til sommer skifter navn til Branding and Communications Management) ikke blot en stærk uddannelse, men også et solidt netværk, der kan hjælpe dem frem i deres efterfølgende karriere som strategiske plannere, konsulenter, projektledere og lign.

“Det bliver vigtigere og vigtigere med et stærkt netværk når man skal søge arbejde, og som studerende er det utrolig svært at vide hvor man skal starte og hvordan,” siger Caroline Morell Asmussen, arrangør af Networking Night – og på fjerde semester på MCM linjen, hvor hun er ved at skrive sin afhandling. Derudover har hun et deltidsjob hos Ogilvy, hvor hun arbejder som Digital Planner Assistent.

“Jeg bruger selv mit netværk meget og får utrolig meget hjælp herfra. Derfor vil jeg gerne hjælpe med at skabe rammerne for at andre marketingsstuderende kan få samme oplevelse. Derfor har vi skabt Networking Night, hvor det er åbenlyst tilladt kun at snakke om studie og karriere, dele sit cv ud og udveksle visitkort. Rammerne er afslappede således at samtalerne bliver naturlige. For at højne netværksniveauet er deltagerne inddelt i 3 grupper med hver deres farve navneskilt, så det er lettere at starte med at mingle”.

CBS’ cand.merc. studienævn har hjulpet med at finansiere arrangementet på The Lot i København. På aftenen – der allerede er udsolgt – har følgende bureauer og marketingafdelinger meldt deres ankomst:

Ogilvy, Wunderman, Kunde & Co., Brandhouse, DDB, Abercrombie & Fitch, MSL Copenhagen, British American Tobacco, TV2 – Kommercielle Partnerskaber, Guava, Konstellation, Saatchi & Saatchi, Kraft Foods & Millward Brown.

“En forelæser sagde, at netværke er at hjælpe andre uden at forvente noget igen. Og med dette initiatv håber vi, at nuværende studerende kan hjælpe hinanden til gode studiestillinger, at tidligere studerende kan give idéer til det store speciale, som mange af os sidder med lige nu, og at bureauer og virksomheder kan hjælpe med at højne både fagligheden og det stærke netværk, vi søger at skabe,” siger Caroline Morell Asmussen.