Af Peter Engholm 25@mail.dk

To ansatte fra hhv. Magnetix og Wunderman er gået sammen om et digitalt designstudio. Blandt de første kunder er en udenlandsk fodboldklub.

ShapeShifters er et københavnsk bureau, som Henrik Jensen og Kasper Bertelsen har stiftet. Et digitalt designstudio med fokus på strategisk design af digitale produkter og services.

De to stiftere mødtes på Wunderman for syv år siden og har løbende haft dialog om at starte selv. En dialog, som blev intensiveret i begyndelsen af 2016 og nu har udmøntet sig i ShapeShifters. Kasper Bertelsen kommer senest fra Magnetix som Art Director og Henrik Jensen som konsulent fra Wunderman.

”Vi har drømt om at åbne vores eget sted i en del år. Og ønskede måske begge at komme tættere på det, der er kernen i brugerens oplevelse: Selve produktet. Mindre snak og mere produkt, so to speak. Services og produkter smelter i disse år sammen med det digitale, og med vores baggrund i digital og dialog har vi alle forudsætninger for at tænke hele vejen rundt og spille en rolle i det marked.,” siger Henrik Jensen, CEO i ShapeShifters.

Han tilføjer, at bureauets marked både er større virksomheder, der gerne vil udvikle nye produkter og services, og mindre start-ups og entreprenører, der ikke altid selv har den strategiske designkompetence i starten af deres levetid.

Det nye studio har allerede fået opgaver, primært i udlandet – herunder i  Silicon Valley. Det gælder bl.a. SF Deltas, som er San Franciscos første professionelle fodboldklub, der indleder sin første sæson primo 2017, og som ShapeShifters designer et nyt digitalt økosystem til.

”SF Deltas er en eksponeret start-up med store investorer. Det er er en drømmekunde at starte med. Vi var oppe imod store internationale designbureauer, så vi er både stolte og ydmyge over for opgaven,” siger Henrik Jensen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club