Ugens newbizz #2

Redaktionen

Pro: Tre nyansatte marketingchefer, en ny direktør for digital vækst, helt nyt forretningsområde fra kendt dansk virksomhed og en virksomhed, der skal booste B2B-salg. Vi giver dig ugens udvalgte newbizz-muligheder og tildeler B’er.


Nye marketingchefer er altid en newbizz-mulighed, og her kommer tre af slagsen

Flex Funding, der er en online crowdfunding-virksomhed, har fået en ny partner, som også har fået titel af marketingchef.

Det er Torben Bruun (foto herunder), der kommer fra en stilling som underdirektør hos Nykredit.

Hos Meyers har man ansat Helle Nykjær Sørensen (herunder) som marketingchef.

Hun har en mediabureaubaggrund, og har siden været hos MEC som chief client officer.

Og Saxo Bank har fået en ny head of brand & content (foto herunder). Han hedder Mads Cramer og kommer fra et PR-branchen, hvor han var commercial & digital director hos Geelmuyden Kiese.


Ny direktør for E-business og digital vækst er startet hos Semler Distribution

Kristoffer Hamborg har indtil i denne måned været adm. direktør hos digitalbureauet Subsero. Nu har bureauets største kunde, Volkswagen hentet ham til Semler Distribution, der er det overliggende koncernselskab for Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Porsche med flere.

Måske er der en mulighed for at lave lidt new bizz her, hvis han altså ikke vælger det bureau, han kommer fra…


Tivoli vil sælge bl.a. kopper i eget design – de skal vel også markedsføres…

Forleden skrev Børsen, at Tivoli vil lancere forskellige produkter under eget design i samarbejde med Normann Copenhagen.

Man regner med at sælge for et trecifret millionbeløb inden for tre-fire år.

Produkterne bliver blandt andet kopper, lamper og tallerkener. Det kunne da være, man lige skulle tage en snak med Tivoli eller Normann Copenhagen og tilbyde at hjælpe med at markedsføre produkterne.


Investering skal booste salg over for mellemstore mode- og livsstilsbrands: 

I dag skriver Børsen, at to modebossers investering i en platform for B2B-salg af modebrands skal gøre platformen til en god forretning. Platformen hedder Traede og giver især mindre og mellemstore mode- og livsstilsbrands mulighed for at digitalisere deres salg, så butikkers og agenters køb kan håndteres ét sted.

Måske salget kan blive boostet med en markedsføringsstrategi, så hvis dit bureau er god til B2B, kan det være, at I skal give dem et ring.