Med 150 medarbejdere i fire nordisk lande er PS Communication ikke et lille bureau – men i Danmark er det et relativt ukendt bureau. Og det forhold legede man på bureauet selv med, da man tidligere på efteråret stod bag en større sag for en af Danmarks mest kendte virksomheder: fremvisningen af verdens største skib, Mærks Lines TripleE.
Det blev nærmest en folkefest med 225.000 besøgende på Langelinie.
Nu kan bureauet så prale med en anden stor virksomhed på kundelisten. Det drejer sig om IBM, hvor PS er strategisk og kreativ samarbejdspartner og ansvarlig for udvikling og eksekvering af marketing- aktiviteter i Norge, Sverige, Finland og Danmark.
Samarbejdet gælder IBMs konference-aktiviteter, der både skal bringe selskabet i dialog med erhvervsledere og skabe leads. Det er således ikke et samarbejde, der påvirker den rolle, som Ogilvy spiller som IBMs faste reklamebureau-partner.
Konferencerne er en global marketing-marketing-aktivitet, hvor der ligger overordnede guidelines – men der i høj grad brug for at skabe en lokal forankring for at sikre relevans på de enkelte markeder.
Som den første af en række opgaver for IBM har PS netop stået for strategi og lokal koncept-forankring af IBM Smarter Business 2013. Temaet var ”Realize the Art of the Possible”, en opfordring til at sprænge rammerne og gøre det mulige virkeligt. Mere specifikt handlede Smarter Business om at inspirere, provokere og vise, hvad innovative teknologier, sociale og mobile løsninger kan gøre for at øge virksomhedernes konkurrencekraft i en verden af teknologisk og strukturel foranderlighed.
Til at inspirere de fremmødte havde PS og IBM blandt andet inviteret Bruce Dickinson, som om nogen har sprængt rammerne for, hvad der er muligt, idet han blandt andet er forsanger i et af verdens største heavy metal bands Iron Maiden, Boeing 757-pilot, marketingchef, fægter og grundlægger af firmaet The Duellist.