Ukendt bureau vinder Triumph i Norden

Peter Engholm
25@mail.dk

Bureauet er ungt og ukendt – men stifterne er til gengæld garvede bureaufolk, som nu skal ud at ansætte flere.

Triumph er et kendt lingeri-brand, men deres nye nordiske bureau kan ikke prale med tilsvarende awareness.

Det hedder Flowe – eller som bureauet selv skriver det; FLOWe – og er stiftet for blot halvandet år siden af Nick Sigby-Hansen og Dennis Worck.

Men kunden først: Triumph samler alle deres marketing-aktiviteter hos Flowe uden forudgående bureaukonkurrence. Tidligere har koncernen benyttet Sweet Creative samt shoppet rundt, men nu søger man større sammenhæng og større effekt.

“Vi har et klart mål om at fastholde og udvikle vores markedslederposition i Norden, og har med Flowe valgt en partner, som kan give det nødvendige modspil og sparring i forhold til at udvikle kampagner, som skal skabe trafik til vores forhandlere. Med ét bureau kan vi optimere kommunikationen på tværs af kanaler og give bureauet mulighed for at arbejde sig dybt ind i forståelsen for vores målgruppe,” siger Sofie Lindahl-Jessen, nordisk marketingchef hos Triumph.

Bureauet er ungt, men stifterne erfarne. Dennis Worck har bl.a. været 8 år i People Group, bl.a. NetPeople og Enfatico, samt 2 år som produktionsdirektør i Graphic People, Bangladesh.

Fra Nick Sigby-Hansens cv kan plukkes: Kontaktdirektør i Uncle Grey, København, strategisk direktør i IUM samt fire år i People Group.

“Vores fokus i Flowe er at udarbejde reklame og kommunikation, der skaber handling og salg. Det er call for action snarere end nye corporate ideer og store imageskabende aktiviteter. Og i samarbejde med Triumph skal vi løfte vidensniveauet omkring forbrugerens adfærd og vej til købet for dermed at udvikle løsninger, som skaber involvering og øger lysten til at besøge en Triumph forhandler,” siger Nick Sigby-Hansen.

Kontakten til Triumph blev skabt via et kaffemøde, der var blandt de første, som Flowe holdt. Men ting ta’r tid – og kontakten til en kunde med en vis volumen kan tage endnu længere tid, 1-1½ år, i Triumphs tilfælde.

“I sommer fik vi pludselig en hasteopgave med at relancere Trimphs medlemsklub, og det er nu blevet til hele deres markedsføring – fra adaption til targetkommunikation. Og hele adaption-delen gør, at vi nu skal ud og ansætte 2 nye medarbejdere til de 4, vi er i forvejen,” siger Nick Sigby-Hansen.