Ukendt energiselskab investerer kæmpebeløb i sponsorater

Peter Engholm
25@mail.dk

Tre-For, Trekantområdets forsyningsselskab, vil med to stor-sponsorater brande sig regionalt og nationalt. Men noget større bureau-samarbejde er der endnu ikke tale om.

Ud af den blå luft præsenterede energiselskabet Tre-For i går på pressemøder i Odense og Kolding to omfattende navnesponsorater inden for hhv. fodbold og håndbold. OBs hjemmebane vil fra næste superliga-sæson hedde Tre-For Park, og Kolding Hallen, som håndboldklubben KIF hidtil har været eneejer af, vil fremover hedde Tre-For Arena

Prisen for de to sponsorater, der begge løber i fem år, er hver på “et to-cifret millionbeløb” – et pænt ét, lyder tilføjelsen i Kolding, hvor Tre-For har købt godt 40 pct. af aktierne i hallen.

“Vi er et energiselskab i vækst og ønsker en højere grad af landsdækende eksponering – særligt når det gælder vores kommercielle aktiviteter,” hedder det i pressemeddelsen, som godt kan tåle at blive uddybet.

Hvordan agter I at aktivere sponsoraterne?

“Der vil være en række tillægsaktiviteter på Tre-For Park og Tre-For Arena, hvor besøgstallet tilsammen er næsten en million om året, og i begge klubber er der unikke netværkssamarbejder, som vi bliver en del af og skal udnytte,” siger Knud Steen Larsen, adm. direktør i Tre-For.

Netværk? Det lyder næsten som en BtB-tilgang …

“Tre-for har en høj kendskabsgrad i Trekantområdet, men vores plan med sponsoraterne er at brande os – og blive synlige både lokalt, regionalt og nationalt,” siger Knud Steen Larsen.

Men har I noget bureau til at aktivere sponsoratet … brede det ud via kampagner?

“Vi har flere forskellige, mindre bureauer, som vi bruger i udvalgte projekter. Men vi har ikke et kendt marketingbureau. Det er vores egen stærke marketingafdeling, der har taget initiativ til vores to nye fyrtårne, og det er dem, der styrer sponsoraterne. De har i forvejen erfaring i at håndtere de sponsorater, vi har haft hidtil,” siger Knud Steen Larsen.

En plan for sponsoraterne – hvad skal der ske?

“Vi skal bruge netværkene, udnytte den kraftige tv-eksponering og være i øvrigt være synlige også i selve Arenaen og på Parken. Derfra vil der komme salgsrettede tiltag og senerehen er der hele forretningsudviklingsdelen, som er for tidligt at udtale sig om endnu,” siger Knud Steen Larsen.

Og aktiveringen klarer I selv?

“Mjah, specielt i forhold til de to nye sponsorater kommer vi jo nok til at bruge vores bureauer mere – for netop at få aktiveret vores investeringer,” siger Knud Steen Larsen.