Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Den nye pris skal ikke konkurrere med DIA - men lægger man arrangementet for tæt op af DIA, kan det alligevel blive resultatet.

Kim Jongs nye pris, Danish Digital Award, skal ikke være en konkurrent til Danish Internet Award, DIA. Det understreges i hvert fald af Dansk Annoncørforenings adm. dir., Otto B. Christiansen, der er en af partnerne på prisen.

Men hvis det ikke er en konkurrent, vil man så koordinere gennemførelsen af arrangementerne, således, at man ikke ender med at ligge så tæt på hinanden, at resultatet bliver en konkurrence.

Det har vi spurgt Otto B. Christiansen om. Via e-mail.

Han har dog ikke ønsket at svare på spørgsmålet, men nøjedes med i en mail at kritisere den artikel på Bureaubiz i går hvor der under overskriften “Kredsen bag ny digital pris smuldrer” blev fortalt om, at de to partnere, der for 10 dage siden var med bag prisen, Huset Markedsføringdet og de digtiale bureauer i ADDA, ikke var helt så meget med alligevel.

Bureaubiz har gentaget spørgsmålet – men ikke fået svar.

Så vidt Bureaubiz har erfaret, så arbejdes der netop med en plan om at gennemføre Danish Digital Award før DIA.

Uanset hvor meget priserne kommer til at ligne hinanden, så bliver det i store træk den samme branche, man henvender sig til – både i forhold til indsendelser, jury-medlemmer og deltagere i arrangementerne.

Hertil kommer, at Creative Circle Award også afholdes i foråret – og også rummer en digital del.

Forventningen er, at mindst 70 jury-medlemmer skal involveres til Danish Digital Award, mens der hidtil under Kim Jongs ledelse på DIA har været omkring 100 jurymedlemmer.

Prøver man at regne tidsforbruget op, så bliver der tale om rigtig mange mandetimer, de digitale bureauer skal levere, hvis der skal gennemføres to digitale priser tæt på hinanden.

Efter Huset Markedsførings frafald, har folkene bag Danish Digital Award allieret sig med Producentforeningen, der også samarbejder med Dansk Annoncørforening om film-prisen True Award.

Kommentarer

  1. KORREKTION IGEN, IGEN.

    Finn, det er ikke uklart, hvornår DDA skal afholdes – det er bare ikke meldt ud endnu. Og jeg lover dig, at du vil være blandt de første, der får det at vide.

    Din kommentar med mandetimerne er ren nonsens. Det bliver jeg nødt til at sige.

    De bureauer, der deltager i awards, gør det med de samme case film, der bliver lavet uanset. Og jeg kan allerede nu løfte sløret for, at med den måde indsendelserne til DDA kommer til at foregå, så kommer det ikke til at kræve ekstra tid – tværtom. Men igen, det skal jeg nok lade både dig og Bureaubiz’ læsere vide mere om, når tiden er inde.

    Indtil da er denne artikel jo ren spekulation fra din side.

  2. PS:

    Det er ikke Kim Jongs pris. Den tilhører først og fremmest de dygtige kunder, bureauer og tech-firmaer, der går efter at vinde den – og som får den med hjem 🙂

  3. Selvfølgelig kan du kalde dette spekulation. Vi har forlydender, som vi anser som troværdige, men har ikke kunnet få et svar, og derfor kan vi jo ikke sige noget med sikkerhed.

    Men hvis I, som vi hører, lægger prisen tæt på DIA, så bliver der jo tale om en de facto konkurrence-situation, og så er det sniksnak at tale om ikke at være en en konkurrent.

  4. Foreslår et prisarrangement i alle ulige uger
    -alene juryarbejdet vil kunne påvirke beskæftigelsesgraden i DK

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club