Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bureauet har sat gang i en markant oprustning - bl.a. udvider man med en kreativ direktør, så bureauet kommer til at have to.

Hvis det var Danmarks største reklamebureau, Zupa Recommended, der opslog 6 nye stillinger på en gang, så ville det nok blive bemærket. Men heller ikke så meget mere.

Umwelt er med ca. 30 medarbejdere en hel del mindre, og så er det så meget desto mere bemærkelsesværdigt, at bureauet nu søger seks nye medarbejdere – også selvom to af dem er en erstatning for nogen, der har forladt bureauet (en tekstforfatter har valgt at prøve lykken som labelmanager i musikbranchen, en art directors kone har fået job i Indonesien)..

Det ene af opslagene gælder endda en ny kreativ direktør, der skal indgå i ledelsen sammen med Peter Dalgas, der hidtil har været ene om at bestride den funktion på bureauet.

“Vi er blevet over 30 mand. Det kræver alt andet lige en anden struktur. Der er en kreativ afdeling på 16 mand, som kræver mere ledelse, og bl.a. derfor har vi brug for endnu en kreativ-direktør,” siger adm. dir. Steen Søndergaard og fortæller, at der grundlæggende er arbejde til de nye medarbejdere.

“Vi har meget travlt i øjeblikket,” siger Steen Søndergaard.

Men det er også en oprustning, som bl.a. bygger på, at ejerkredsen har nedsat kravene til overskudsgraden.

“Vi har i de senere år styret efter et krav til en overskudsgrad på et betydeligt niveau. Det har vi nået, og vi har nu en sund økonomi – bl.a. oven på et 2012, der er gået yderst fornuftigt. Men vi har også erkendt, at der skal investeres, og derfor har vi som en del af planen i partnerkredsen nedsat vores krav til overskudsgrad,” siger Steen Søndergaard og fortsætter:

“Investeringerne retter sig både mod initiativer til udvikling af bureauet men også, at der skal være ressourcer til at udvikle os sammen med vores kunder. F.eks. søger vi en seniorkonsulent, der skal supplere og frigøre os partnere til fokus på kunderne.”

Umwelt har desuden fornylig ansat en bureauchef til administrationen.

“Det er en ‘ikke-debiterbar’ stilling, men det er nødvendigt,” siger Steen Søndergaard.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club