Umwelt vinder Codan-projekt – men ikke via marketing

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bureauet har vundet et projekt, der handler om at styrke kundernes oplevelse af forsikrings-selskabet.

Ud fra en mere traditionel tilgang, så går et reklamebureaus relation til marketingafdelingen. Men det behøver ikke være sådan i dagens digitale verden, hvor marketing ikke bare er marketing.

Det er under et halvt år siden, at Codan valgte &Co som sit nye reklamebureau efter en tid sammen med Advice. Men nu kan et andet reklamebureau også skrive Codan på kundelisten.

Det gælder Umwelt – som dog kommer ind på forsikrings-selskabet fra en anden side.

Bureauet er nemlig blevet hyret til at “optimere Customer Journey digitalt inden for skadesbehandling og sætte nye standarder inden for markedet for skadesforsikring.”

Og kunden er ikke marketing – derimod er det skadedirektøren, som på Codansk hedder Claims Director, Carsten Vraa-Jensen, der står bag projektet.

“Med udgangspunkt i bureauets mangeårige track-record inden for avancerede digitale løsninger for Danske Bank, PFA Pension, DEAS mv har vi valgt at engagere Umwelt til at udvikle vores digitale platform,” siger Carsten Vraa-Jensen og fortsætter:

“Det er vores fornemmelse, at Umwelt kombinerer  teknologi, innovation og gode ideer på en måde, som passer godt til den finansielle sektor – og i særdeleshed den modernisering vi står overfor i Codan.”

Arbejdsformen er lidt anderledes end man normalt oplever i bureausammenhænge, men ofte oplever i konsulentverdenen: Umwelt har et fast team knyttet til Codan, som arbejder delvist på kundens adresse, delvist på Umwelt i St. Kongensgade.

“For os handler det om at være mere effektive. Der er mange interessenter involveret, og det giver en hurtigere og mere dynamisk relation, når teamet er hos Codan nogle dage om ugen,” siger adm. dir. Martin Michael Hansen, mens Ralf Sohl, CTO og Senior Partner supplerer:

“Det er interessant at se, at de store virksomheder begynder at fokusere på opgaver, som ligger i krydsfeltet mellem teknologi og kommunikation/marketing.”