Uncle og Ogilvy på shortlisten i London

Peter Engholm
25@mail.dk

Har nappet tre finale-placeringer i London Intertional Awards med hhv. Peugeot 308 og Duracell

Når der om tre uger uddeles sølv, guld og Grand Prize ved London International Awards 2008, er der to danske bureauer i finalen.

“Uncle Grey, Arhus” og “Ogilvy & Mather Copenhagen” slap igennem nåleøjet – og her kan frasorterings-elementet i det sproglige billede tages alvorligt:

London International Awards, der på 23. år hylder fortræffelighed inden for reklame, design og digitale medier, har til 2008-showet modtaget ca. 18.000 arbejder, og kun 5 pct. kom på shortlisten.

Uncles “Long minute” for Peugeot 308 har fået to finaleplaceringer i television/cinema, i kategorierne “Best Use of Music” og Automotive, mens Ogilvys “Speaker” for Duracel kom i finalen i Poster Outdoor.

“Danmark vedbliver med at demonstrere en rigdom af talent, og vi er beærede over at kunne vise talentet og arbejdet herfra”, siger Barbara Levy, præsident for London International Awards, i en pressemeddelelse.