UncleGrey får hjælp af 20 nordiske kreative

Emil Nørlund
emil@bureaubiz.dk

I en ny nordisk kampagne for Canon, har UncleGrey lavet en film, der er et sammensurium af 20 kreative unges selvoptagelser.

Med Kampagnen ’Redefine Ordinary’ har UncleGrey teamet Canon op med en stor håndfuld nordiske unge kreative, som hver især har filmet en dag i deres liv med et spejlløst Canon kamera.

Ud af alt råmaterialet har UncleGrey, sammen med filminstruktør Jan Gleie og produktionsselskabet Newland , nu sammenklippet en film, der giver et kort filmisk portræt af én dag i disse nordiske unges liv.

Thomas Ilum, kreativ direktør hos UncleGrey, siger om kampagnen og samarbejdet med Canon:

”Den modige og ærlige tilgang som Canon har haft i udviklingen af denne kampagne har været ligeså inspirerende, som det materiale vi modtog fra de unge kreative. Resultatet er en ægte og livsbekræftende film, der beviser dette.”

Du kan se filmen her:

https://www.youtube.com/watch?v=3f7WMaUhmMM&index=1&list=PLN9g-mCSw5PvfpfZMH3EMeHCLRLXtNZkZ

Influencers indover

Kampagnen er tænkt til at skulle leve på digitale og sociale medier og udover kortfilmen, har UncleGrey også lavet indhold med de to influencers, fotograf og instagrammer Kenneth Nguyen og bloggeren Nana Hagel.

Sammen har de lave en række tutorials på YouTube, der skal hjælpe folk med at skyde så gode billeder som muligt.

https://youtu.be/ihu_HJXdAUs?list=PLN9g-mCSw5PvfpfZMH3EMeHCLRLXtNZkZ

Kampagnen bliver derudover supporteret af en billedserie, som f.eks. denne artikels header og det billede nedenfor, der er skudt af det unge fotograftalent Lasse Dearman.