UncleGrey får to Pencils i D&AD

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Desuden er endnu et ungt dansk team blevet blyant-belønnet i ungdomskonkurrencen. UncleGrey får 2 ud af 12 Pencils i Mobile Marketing.

Den kreative direktør hos det mobile mediabureau, Opera, efterlyste i går på Bureaubiz, at de kreative i Danmark begynder at interessere sig for, hvad mobilen kan bruges til.

Eller skal vi bare vente til, Wieden + Kennedy kommer med en fed løsning.

Nej det behøver man ikke. Uncle Grey har f.eks. præsteret en ide, der allerede har fået solid opmærksomhed – bl.a. i Cannes sidste sommer.

Casen er Canon Gig App, og nu kan bureauet indstille sig på endnu et par priser til hylden.

Endda nogen af de sværeste at vinde i verden.

Det gælder Pencils fra D&AD. Men Uncle Grey må vente til senere på foråret med at få at vide, hvilken type Pencils, der bliver tale om.

Bedømmelsen foregår i denne uge, og foreløbig har man kun offentliggjort, at der bliver tale om Pencils.

Juryen har besluttet at uddele 12 Pencils i Mobile Marketing – og Uncle Grey får altså to af dem.

Tre andre konkurrencer er også blevet offentliggjort – Press, Radio og Writing for Design. Her bliver der uddelt 66 Pencils – men ingen danske.

Danske talenter vinder endnu mere

DMJX var ude i går ude at prale med 5 teams (i alt 12 studerende), som havde vundet Pencils i D&AD’s ungdomskonkurrence, New Blood (læs mere her).

Dét var en fejl – ja, ikke praleriet, for det var fuldt berettiget. Men før juryen lukkede døren helt efter sig, var endnu et DMJX-team blandt de blyant-vindende.

  • Andreas Arnaa og Jonas Frederiksen med radio-projektet Conviction Is Everything. 

Flot i sig selv, men endnu flottere, at det er Andreas Arnaas anden blyant i år, og at 2. årgang på Kreativ Kommunikation nu er oppe på hele 8 Pencil-vindere på holdet. I år.