UncleGreys kreative kompetencer rammer et nyt medie; cyklen. Og det er et flyselskab, der står bag opgaven.
Flyselskabet og bureauets kunde er Emirates, som vil være mere synlig i bybilledet og samtidig belønne samarbejdspartnerne på det danske marked. I byerne – med København som fremmeste eksempel – behøver man hverken at være tilflytter eller turist for at konstatere, at mange vælger cyklen som transportmiddel frem for tog, metro, bus eller bil.
Og det er dette særlige danske fænomen, som Emirates nu hylder via italiensk producerede og UncleGrey designede Emirates-cykler, som samtidig skal demonstrere det globale selskabs lokale engagement – også til bæredygtig transport, fremhæves det i en pressemeddelelse.
”Cyklerne er bare vores første tiltag for at styrke Emirates’ brand-tilstedeværelse på gaderne i København og i andre større byer i Danmark,” siger Teddy Zebitz, Area Manager Nordic Countries hos Emirates.
Emirates har fået flere henvendelser om køb af cyklerne, men flyselskabet har ingen umiddelbare planer om at slå sig på cykelsalg – det er samarbejdspartnere som rejseagenter og lignende, der får glæde af cyklerne.