En sund økonomi hjælper en hel del på mulighederne for at opruste med nye folk – og det er da også hvad der er sket hos Greys tre danske reklamebureauer, som i 2014 kom ud med sorte tal på bundlinjen.
Først og fremmest har UncleGrey oprustet kreativt. Bureauet har hentet Thomas Ilum, der umiddelbart kommer fra Hjaltelin Stahl. Her var han dog kun kort. Hans cv rummer først og fremmest en international karriere – de sidste fire år i den engelske bureauverden.
“Vi har også ansat Lukas Lund som AD’er, der har en årrække hos Ogilvy i New York på sit cv. Det internationale perspektiv er vigtigt for os. Vi ønsker at være det mest internationale bureau med afsæt i Danmark, og det er i det perspektiv, man skal se vores ansættelser,” siger adm. dir. Rolf Bach Christensen.
Hos Hjaltelin Stahl siger Senior Partner, Thomas Adamsen, om Thomas Ilums afgang.
“Han er både en sød og superdygtig fyr med en flot international track record, men vi må indrømme, at vi havde svært ved at få det bedste ud af ham i vores organisation, og derfor er det nok også bedst for begge parter, at han kommer videre, så vi ønsker ham al mulig held og lykke.”
Thomas Ilum bliver den ene af tre kreative direktører hos UncleGrey. De to andre er Jimmy Blom og Jesper Hansen.
Hos Grey Works har man hentet Frederik Nielsen ind som ny kontaktdirektør. Han er fundet hos Havas.
“Det er en rekruttering der understøtter en positiv udvikling i bureauet, hvor bl.a. samarbejdet med både Volvo og Netto er blevet udvidet,” siger Mads Aagaard Winther, der er nordisk CFO.
Copen Hagen Agency ledes af Peter Hagen efter, at Lars Dyhr ved indgangen til i år forlod bureauet. Han har så fået Maibritt Weidemann med i ledelsen som kontaktdirektør.