Det er faktisk så meget som fem får siden, at WWF Verdensnaturfonden fik omtale over hele verden med en annonce skabt af UncleGrey, hvor Tarzan slyngede sig i lianer i junglen , men landede hårdt, fordi der var blevet fældet træer.
Men organisationen modtager stadig forespørgsler på annoncen.
Nu starter så en ny kampagne for at understøtte arbejdet med nogle af klodens dyr, og det sker igen med kreativ hjælp fra UncleGrey.
“UncleGrey kom med et oplæg, der præcis matchede det, vi gerne ville sige, både budskabsmæssigt og tonalitetsmæssigt. De ramte os lige i hjertet. Vi har jo ikke verdens største budget til markedsføring, og derfor har UncleGreys løsning og deres hjælp med at optimere vores medieindsats været uvurderlig for os i forbindelse med denne kampagne,” siger generalsekretær Gitte Seeberg fra WWF.
Kampagnen, der består af tre eksekveringer med billeder af chimpansen, løven og isbjørnen, der ser ud som de tager sig til hovedet og med overskriften, “What on earth are we doing to our planet?”, rulles ud i udvalgte medier på print og på landsdækkende outdoor samt på Facebook i løbet af de næste tre uger.
”Det har været lidt af et detektivarbejde at finde de helt rigtige billeder, hvor vi kunne være sikre på, at det virkelig var dyrene, der tog sig til hovedet af sig selv,” siger Jesper Jørgen Hansen, kreativ direktør på UncleGrey.