Ung virksomhed har fundet et hul i sociale medier

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Deskwolf har valgt at hjælpe små virksomheder med at markedsføre sig via Facebook. Venturefond har skudt millioner af kroner i virksomheden.

På VL-døgnet for nylig, kunne toplederne høre om den knap så nye teori om det blå og det røde ocean.

Virksomheden Deskwolf, der er under et år gammel, har en tyrkertro på at de har fundet et blåt ocean ved at hjælpe udvalgte små og mellemstore virksomheder med at markedsføre sig via Facebook, fordi det er en meget større fordel for den slags virksomheder  at bruge Facebook i forhold til andre reklamekanaler.

”Vi har valgt nogle helt snævre brancher som kunder. Vi kontakter simpelthen ikke andre. Det er detailhandlen, det er restauranter og hoteller, det er wellness, såsom negle-saloner, spa. osv. Så er det skoler og ungdomsuddannelser, som gerne vil have fat i de unge. Vi sælger udelukkende til virksomheder som sælger til private kunder, altså B2C på godt dansk. Hvis du sælger møtrikker til industrien, kan vi ikke hjælpe dig. For vi tror ikke at dine kunder, møtriks-indkøberne , kigger efter varerne på Facebook. Men det gør dine kunder, hvis du er et pizzeria”, siger Rasmus Aaen Madsen, medstifter af Deskwolf til Børsen.

Han mener endvidere at små virksomheder sjældent har et egentligt marketingbudget, men lever af word of mouth og det kan Facebook hjælpe til med.

Deskwolf begyndte med at hjælpe små og mellemstore virksomheder med Facebook- løsninger for ni måneder siden og har over 400 kunder.

Venturekapitalfonden Seed Capital tror at Deskwolf har fat i noget rigtigt og har skudt 9,3 mio. kroner i den unge virksomhed (Børsen, p. 16).