Da performancebureauet Refyne åbnede dørene op i foråret 2020, slog de sig op på fuld transparens og timepriser baseret på kundernes tilfredshed. Det har åbenbart virket. I hvert fald har de i løbet af sommerferien overtaget 20 pct. af det kreative bureau, Brand New Story, som er fra 2019, og som producerer video og repræsenterer en række influencere.
”Medejerskabet i Brand New Story er det logiske næste skridt for Refyne Group. Vi har siden dag et vidst, at vi skulle supplere vores performancebureau med et kreativt bureau. Fællesnævnerne for de to selskaber er, at de leverer markedsledende kvalitet, har oplagte synergier og at de har evnet at rekruttere de dygtigste folk i branchen,” siger Thomas Astrup, managing partner i Refyne.
Fra direktør i Brand New Story, Christina Fuursted, lyder det:
”Vi ser lige nu et marked, hvor seriøse brands forstår værdien af at bruge video og influencers. De to virkemidler kan på hver deres måde flytte brands. Det er vi gode til. Sammen med Refyne Agency bliver vi nu i stand til at aktivere alt det gode indhold på sociale medier. Vi kan nu, sammen, skabe og styrke brands samt opnå performance i ét og samme økosystem.”
Bjørn Thostrup, partner i Refyne og Thomas Astrup indtræder i bestyrelsen for Brand New Story som henholdvis bestyrelsesformand og bestyrelsesmedlem. Øvrige partnere i Refyne er Rasmus Rønbro Christensen, Kasper Brandt, Jens Lystlund Madsen og Casper Jensen.
Refyne har endvidere ansat fire nye medarbejdere i løbet af sommerferien og endnu fire er på vej til at blive ansat. Med medejerskabet i Brand New Story kommer yderligere fire til at have deres daglige gange på Refynes kontor i København.
Ejerkredsen i Brand New Story består, udover Refyne Group, af North-East Venture, Sherwood Entertainment og Liselund Fontænen.