Af Peter Engholm 25@mail.dk

Interaktionsbureauet Funday Factory indleder 2012 med at sætte store navne ind i kundeporteføljen.

Det nyopstartede Funday Factory annoncerede i oktober måned på Bureaubiz planer om udvikling af markedsføringsspil til virksomheder. Men man erkendte i samme åndedrag, at det næppe blev nemt – al den stund, at det typisk kræver et stort budget hos kunden for at gøre plads til dén type aktivitet.

Det viser sig imidlertid ikke at have været den helt store hindring alligevel – for det er lykkedes bureauet at få to markante kunder:

“Vi har hentet to af Danmarks vel nok mest attraktive kunder, når det gælder spiludvikling. Begge brands emmer af innovation og teknologi-optimisme. Og som en bonus får vi lov til at arbejde med to meget veldefinerede og forskelligartede målgrupper, hvilket giver os en uvurderlig erfaring fremadrettet,” siger Anders Leicht Rohde, der er initiativtager i Funday Factory.

Hos LEGO skal Funday Factory udvikle et online bilspil i serien LEGO Racers. Spillet planlægges at gå i luften i løbet af marts måned 2012 og henvender sig til børn i alderen 7 – 13 år. Opgaven for TV2 er endnu ikke offentliggjort, men det siges at blive et nøgleprojekt for kanalens mobil-afdeling og kommer til at følge TV2 Zulus typiske drengerøvsstil. Spillet går i luften sidst til sommer.

 

Kommentarer

  1. Det er positivt at se, at vi trods alt stadig formår at skabe vækstbetingelser for nye virksomheder i Danmark.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club